Două diferenţe: tratament şi bani

Doar două diferenţe sesizabile pot observa eu, după o lungă şi bine meritată şedere în Pădurea Neagră, de aici de pe plaiurile bihorene. Vă pun aici nişte poze, atât de evidenţiatoare, atât la bani cât şi la tratament. Dacă nu ies astea din poze, reies din descrierile făcute de mine, de grup, de sora mea şi de cine mai vreţi voi.

Două locaţii: Pădurea Neagră – Şuncuiuş

Pădurea Neagră

Localitate aşezată la vreo 20 km depărtare de primul oraş ce-i iese în cale (Aleşd), cu o peisagistică tumultoasă în tot ceea ce înseamnă lemne, adică pădure. Ce e bine de reţinut, faptul că acest sat e plin de Digi.tv, iar semnalul de la ceilalţi operaori, în afara de Vodafone lipseşte. Şi la Voda ai, doar dacă te apleci până la pământ. practic doar de-l venerezi, cum alţii fac. În fine, lipsa de comunicare întăreşte sau slăbeşte relaţiile cu ceilalţi. Depinde cât de bine te înţelegi cu persoana respectivă. Stai că aveam şi eu semnal, cât pentru a primi mesajele, doar de la magazinul unde se vând seminţe bune. Satul sămânţarilor, a televiziunii, a chefului.

Pas cu pas vezi natura îmbucurătoare şi nu te minunezi, că doar ai mai văzut aşa ceva. Un drum lung de vreo 10 km dus-întors a fost cel mai minunat din ziua de Sâmbătă. Picioarele noastre erau pe pământ în acest timp, umblând de-a brambura pe drumul către Izvorul Fermecat, de unde apa cea minerală şi plină de fosfor care se depune pe sticlele de plastic aruncate peste tot, te încântă cu a ei savoare. A fost pentru prima oară când am băut dintr-o sticlă ce ziceam eu că e mizerabilă. Dar apa a fost bună şi peisajul minunat. Poze v-aş da, dar eu nu sunt cu ele din diferitele-mi motive. Poze cu mine mă refer, în care să apar eu. Doar de sus arăt bine. Era astfel o nuntă, dar nici măcar în 30 de minute parcurse cât am tot umblat din drumul de 5 ore, nu am reuşit să văd mireasa, deşi a trecut alaiul cu claxonul pe lângă noi.

Săraca localitate nu are nicio vină pentru faptul că alţii îşi bat joc. Ei cu ale lor şi noi cu a noastre. Îmi încep nemulţumirile absolute referitoare la deplasarea până la această locaţie cât şi tratamentul de aici.

Transportul (dus-întors):

De când mă ştiu urăsc autobuzele gen: Ikarus, Rocar. Urăsc autobuzele în general. prefer tramvaiele şi trenurile. Aşadar o plecare nu poate întotdeauna să nu se lase aşteptată de surprize. Stăm noi ce stăm o oră şi noroc că sunăm să vedem unde e „autocarul„, de nu mai apare. Simplu. Doar a uitat că are cursă cu noi. Aşa buni sunt cei cu care am bătut palma, de nici alţii nu vor mai merge cu ei. Pe scurt: drumul către localitate a fost făcut cu un minibus. Obligaţi am fost noi să stăm în picioare X km. Plus că erau câţiva centimetrii depărtare, de la a cădea în prăpastie cu un număr impresionant de oameni, bagaje şi kg.

Când să ne întoarcem.. credeam că cerul va cădea pe mine, adică mai degrabă ştiam că mă va apuca acele transpiraţii reci, când ceva nu îmi convine sau când se instalează senzaţia de vomă şi disconfort general asupra tot ce sunt eu. Un autobuz! IKARUS! Autobuz de pe vremea lui Papuc. Numai să-l văd şi deja îmi ştiam soarta. Data viitoare, dacă nu ştiu mijlocul de tranpsort, niciunde nu mă mai duc. Vă arăt imediat poze cu mijlocul de transport la Şuncuiuş.

Mâncarea:

Aţi auzit cu siguranţă de batjocură. Acolo e nepotism în acea pseudo-pensiune agro-turistică. Lucrează nana Ilonka, baciu Fekete, fata Szandi şi mai ştiu eu ce nume or fi având ăia. Dacă la mâncare nu se pricep, la altceva credeţi că se pricep? Oare? Toţi am declarat că nu mai avem ce căuta acolo. Să-ţi dea ţie orez nefiert, margarină expirată de 3 luni şi bucăţi de carne, de nici pe o măsea nu îţi ajung. Eu la gabaritul meu, ţin mult la mâncare. Noroc cu Vali că m-a îndopat sau mai bine zis, m-am servit eu mai departe.

Cazarea:

Cu siguranţă s-a zis că am avut cea mai bună cameră disponibilă. Eru şi câteva cabane. Să nu le zic cocină. Porci puteai întreţine. Oameni doar de erau săraci de-a dreptul. Cu o sobă de aia, de-ţi vin şi fumul în cabană şi mizerie peste tot.. chiar şi pânză de păianjeni am văzut undeva. Ce să mai vorbim. Se adunase tot satul acolo. Beţivii erau printre noi. Execrabile servicii prezente în Pădurea Neagră la pseudo-pensiunea agro-turistică şi bază sportivă Electro Star Marghita.

Părţile bune: Peisajele care orcium sunt şi altundeva. Izvorul acela fermecat. Pădurea pe care m-am cocoţat şi cu care mi-am făcut poză cu un fost copac în devenire. Magazinul cu seminţe bune şi cu produse de calitate. Parcul care mi-a oferit acel leagăn. Natura ce a ţinut cu noi. Faptul că am fost împreună şi ne-am mai distrat cu una alta.

Şuncuiuş

O adevărată plăcere să stai în acea pensiune. Totul e ca la carte, unde poţi spune că luxul e o calitate. Transportul în condiţii de confort, cu Săgeata Albastră. S-au oferit 3 mese pe zi, consistente. Dimineaţa cereale de oricare tip de la Nestle. Pâine prăjită, ouă. Dupămasa şi la cină se dădeau meniuri consistente. Să zic doar: Piure de cartofi cu 3 grătare. Baie separată dotată cu săpunuri, şampoane şi 2 prosoape la fiecare pat. Astea sunt condiţii. Plus că mai nou e şi Profi şi Kenvelo pe la ei. Asta da.

Am fost şi eu anul trecut, însă la o altă pensiune din asta mai.. ieftină. Tot pe unde-i ieftin şi prost văd că dau. Aţi privit diferenţele. Şuncuiuş 120 RON – Pădurea Neagră 65RON

 

Poze Şuncuiuş

Săgeata Albastră

Poze Pădurea Neagră

Slideshow peisaje

Pentru că totul are un sfârşit, vă salut pe toţi şi sunt bucuros că totuşi am mers în această vacanţă uimitoare. Numai bine.

3 comentarii

Din categoria Extra Selecta

3 răspunsuri la „Două diferenţe: tratament şi bani

  1. Mira

    Se pare că te-ai distrat în excursii ;)). Eei, ştii proverbul: „Dai un ban da’ stai în faţă” 😀 :bv:

  2. Ad_Infinitum

    frumos articol .. :uhuu: eu m-am distrat in excursie cu toate ca am fost cazatzi in cabanele alea pline de mamarutze …omule .. soba aia era SFANTA :cald: 😡 asa cald era inauntru ca stateam in pielea goala …in pantaloni scurtzi normal :ce: + ca vibra patul de la sistemul logitech 🎉 :bere:..ii adevarat ca la suncuiusi a fost mult mai frumos organizat iar calitatea nu se discuta :happy:

  3. Edith

    Pai nah cui ii merge bine merge bv pt articol :bv:

Lasă un răspuns

