Când totul iese pe dos, eu încerc să-i caut reversul

După mai bine de câteva zile, în care supuşi aţi fost la ceva „extraordinar”, dar de care aveaţi nevoie la un moment dat, îmi vine reversul de pe atunci. Adică l-am căutat cu lumânarea, că nu văd bine noaptea că-i negru tot prin casă. Numai întrerupătoarele cu luminiţe verzi mă salvează şi ceasul care mă trezeşte din 2 în 2 ore, ca să-l privesc noaptea. Bun, că pe asta am lămurit-o sau nu, vom afla pe parcurs, nu?

Un ceas, pe care nu-l pot înţelege. E frumos şi deştept, dar eu nu prea sunt deştept încât atunci când m-aş trezi pe la 2 noaptea(după ceasul normal) eu să nu ştiu ora, că trebuie să o calculez. De frumuseţe e bun, e atrăgător. În rest nu e adresat tuturor. Pe cuvânt de nu mi-ar place să am unul din ăsta. Dar nu ştiu ce oră ar putea fi aia. Chiar nu ştiu.
)

Acum o problemă naţională, după care revenim iar la ale mele. Eu ştiţi că tot aveam probleme cu rromii, în sensul că eram agresat de ei sau intimidat(câteva cazuri) şi deseori intrigat de atitudinea lor. Toţi îi considerăm într-un fel şi eu încerc să-i înţeleg câteodată doar pe ăia buni. Era şi un reportaj câteva săptămâni în urmă, cu nişte rromi.. pe care i-aş fi considerat oameni normali. Nu că pe ceilalţi nu îi consider, ca să nu existe cumva probleme rasiale. E vorba de mentalitate şi de cum vor ei să evolueze în jurul nostru.
Începeam cu un „Şi” narativ, dar m-am răzgândit. E’, era o mini comunitate de rromi, în drum spre unde merg eu zi de zi. Nu îmi plăcea mie să îi văd, dar nici un mare inconfort nu îmi creau. Eu tot am vrut să vă vorbesc despre locul ăla, dar în două săptămâni, evacuaţi au fost toţi! Clădirile improvizate dărâmate şi evacuaţi. O bucurie pe moment a fost, că am scăpat de ei. Nu toţi erau împăcaţi cu gândul că nu trebuie fure, să tâlhărească, să-şi bată joc de alţi oameni.

Scandal în buricul târgului. Sătui de faptul că autorităţile nu-i bagă în seamă, câţiva rromi şi-au ridicat corturile pe strada X din Oradea. Familiile trăiau în două case dărăpănate, iar în urmă cu două săptămâni, proprietarul terenului s-a decis să demoleze construcţiile. Peste 20 de rromi au rămas în stradă.
5 familii de etnie rromă, care locuiau în doua imobile de pe străzile Tudor Vladimirescu şi Principatele Unite au ajuns să stea sub cerul liber. Spre disperarea locatarilor, ţiganii şi-au ridicat şatra chiar pe locul caselor care au fost demolate în urma cu două săptămâni.
FARKAS JÓZSEF, vecin: “Asta dureaza de acum aproape un an de când stau în locuinta. Dar pâna ce au stat în locuinte nu ne-a afectat asa de tare. Acum s-au mutat sub geamurile noastre. Noaptea nu ne putem odihni, nu putem dormi. Si eu sunt bolnav, sunt cardiac si noaptea nu ma pot odihni. Câinele latra, ei bat, fac foc, fac fum, fac mizerie. E focar de infectie aici.”

Aşa, acum înţeleg. Bine că s-a decis proprietarul terenului, să ne scape de ei. Erau chiar nesimţiţi. Treceam pe lângă ei, mai apoi după ce au început demolările şi îţi era pur şi simplu frică, ca nu cumva să te atace. Erau pe stradă, adică pe şosea şi în apropierea celorlalte căşi. A venit poliţia şi mai apoi i-a iradiat de pe acea stradă. Asta nu înseamnă că nu mai sunt şi alţii, dar să zicem în termen legal. Cred că erau tone de gunoaie lăsate de ei. Acum încep să cureţe totul şi sper că vom putea respira mult mai bine, că doar în partea cealaltă e Crişul (populat ce-a fost şi el de ei). Uite, acum iar a revenit un nume asemănător de Fazecaş, cu care m-am tot obişnuit, de atunci cu mormântul în care creştea coacăze mâncate de ciori. Nu sunt eu atât de morbid, pe cât întâmplările. Şi.. cică eu prin astea, adică superstiţiile astea..cică, noi dăm vina pe ele pentru orice.

Mai mult, tot pe acea stradă văd eu cât de proşti sunt unii oameni. Un taxiu. Dă pe spate(interzis, doar un singur sens. Clar ăla e în faţă.) şi merge ce merge până se aude un sunet caracteristic atunci când faci un accident. Intervine aici: nesimţirea, nepăsarea şi indiferenţa. Văzând taximetristul ceea ce a făcut, cum reacţionează?
O ia la goană cu Loganul lui şi restul nu contează. Probabil că „Programul Rabla” îi va fi eficient omului căruia maşina i-a fost lovită. Câte şi mai câte se întâmplă pe strada aia.

Extraordinar. MassAnger a decis să scurteze textul la status, unde noi ne împărtăşeam ce vroiam cu ceilalţi. Mai nou, poza face cât 5 litere, unde desigur, acesta e unul obscen. Ei bine, pe mine mă afectează că nu mai puteţi voi intra pe site, dacă vreau să scriu ceva lung. Mă limitez la: „Post nou.” Atât încape doară.
Unde vroiam a ajunge cu extraordinarul.. A, da! Un nou articol: „Muzica nu e fără dans şi invers„, prezent încă la concursul acela realizat de Bloggeri. Să vedem cine va fi mai bun (cu siguranţă nu eu). Deci comentaţi acolo şi votaţi. Da?

Ă.. altceva e Mentorship. Programul ăla de demult, despre care tot vă îndrugam eu. În sfârşit a avut loc o sesiune live, asta realizată numai cu Tereza Vâlcan – Corporate Affairs la firma mea de telefonie. pe tema: PR, Relaţii Publice. Am înţeles eu câte ceva de acolo, dar mai mult mi-a plăcut să mă distrez. Că tot n-a fost subiectul meu.
Eu, cu mine si cu jobu'
Se poate observa acolo sus, că voi nu prea pricepeţi multe. Nici eu, că doar nu-i domeniul meu. Da’ ei se ştiu sută-n sută.

Cum sus, adica in poza de sus, ei erau atenţi, acum.. în poza de jos, adică în jos.. Eu râdeam în glumă, să nu fiu considerat ce ştiu eu cum, de aplicaţie job online, la prima vedere:
ăă.. ce era aici?

A..da! În primă fază, eu nu ştiam ce descriere pot acorda. Acum ştiu: Se termină perioada de mentorat pe 5 octombrie, exact mâine. Şi dl. zice: În fiecare săptămână vor fi alţi mentori invitaţi. O să fie ceva de-oi mai nimeri a 3-a oară tot în aceeaşi clasă.
stai..description?

Altceva mai era de zis, în tot ce am zis? Mă enervează că nu merge small, adică text mic de tot. Vroiam să zic că în cartea pe care tocmai o citesc, o anexă ale „alor mele”, e vorba într-una despre o perioadă din Napoli şi de multe multe cadavre şi dricuri şi căruţe ce transportă morţi. Ştiam că nu vă interesează, dar Cotidianul a recomandat-o. Până data vitoare, doar o vorbă să-ţi mai spun: Pa şi pusi, de la mine, nu de la .. cum era?

10 comentarii

Din categoria Extra Selecta

10 răspunsuri la „Când totul iese pe dos, eu încerc să-i caut reversul

  1. Mira

    Mdeci..articolul e foarte fain, :bv: iar ţiganii ăia chiar că trebuia să plece.. :)), în rest nu am ce zice :bv:

  2. :myea: Deci te rog, ei se numesc: „rromi”. :mda: :))
    Azi iar o rromă îşi plimba pruncul în căruţ ca la Formula 1.
    :woot: :uhuu:

  3. ioi X( tziganii ajtia X(X(X( ma enerveaza ji cand citesc despre ei… chiar oribili, jegosi… nu pot sa’i suport:|

  4. Edith

    Deci un articol reusit care acuma pe bune dezbate ceva adevarat, dar stiu k suna ciudat io nam nimic cu rromii. Numai de bine :bv:

  5. Mirela Dragu

    Ideea e ca rromi sunt o problema sociala, pe care toata lumea o evita. Ideea nu e sa ii evacuezi ci sa-i ajuti sa inteleaga un alt stil de viata, decat cel pe care-l au. E o treaba legata si de traditiile lor, dar si de derectia in care vor sa mearga. Nu sunt nici pt ei nici impotriva lor, dar cred ca ar trebui sa fie mai mult ajutati de autoritati, pt ca ele nu au luat nici o atitudine. Si mai e ceva..eu nu am vazut niciodata un rrom modest? blame me

  6. mda .. multe familii sarace toarna copiii ca prostii .. :ce?:loll ca tziganii astia nu gandesc ca noi …poate noi ii influentzam prost facandu-le case si ajutandu-i .. X(X(X( dar oricum parcatzi crapa inima cand vezi un sarac bolnav lipit de trotuar ,fie el rrom . :oh:

  7. Uite cum se sensibilizează lumea. :myea: Întotdeauna când e ceva.. ce-ţi provoacă mila, că X a păţit aia şi aia, una-două te sensibilizezi. Până şi ‘ăl rău e bun. :ehee: :sal: Ce biiiig e semnul ăsta de salut. Parcă prea insistent.

  8. cristi

    imi las aprenta :sal:

  9. cristi

    cata inspiratie :DD

  10. mda.. ai dreptate Razvan … si yo :sal: dar ar fi misto sa facem noi ceva cand vom avea ocazia …prin liceu la noi putzini isi deskid ochii si mintea ..primind doar o afirmatzie gen „Stai Flex” & „Ciudat u\o ” atat comentez .. :happy:

Lasă un răspuns

