Septembrie – un nor,un sentiment

Bine vă găsesc la acest articol,că data trecută nu v-am găsit ca să pot spune că vă „regăsesc” aici. Succesul de data trecută a fost ca şi cum nu v-aş fi dat parola.Cel puţin mă bucur,că nu aveţi preferinţe în utilizare a anumitor termeni şi aţi evitat să daţi ochii cu acel post.Sunt surprins.

Septembrie e aşteptată de toată lumea,fiindcă toţi ştim că după August urmează Septembrie.Numai eu încurcasem termenul de predare a unor cărţi,crezând că : 8.VIII.2007 ar însemna 8 Septembrie.Desigur,neatenţia a fost de vină şi mai apoi eu am poposit din nou la biblioteca cu multe cărţi învechite.Dar luna Septembrie nu numai că e aşteptată de toată lumea,dar şi modul în care aşteptăm e interesant.
Luna melancoliei? Luna când începe şcoala? Luna când totul începe să moară? Luna în care ai mai fi vrut o zi de soare puternic,să te bucuri de cele ce ai avut parte în lunile de vară?
Da,probabil astea sunt.Pentru mulţi şi nu chiar,începe şcoala.O adevărată bătaie de cap pentru părinţi şi un sentiment de nefericire pentru elevi.Dacă tot am avea vacanţe prelungite la noi în România,cred că am fi mai prejos decât alţii. Aşa copii se pot educa să ştie de toate.Multidezvoltaţi şi cu un bagaj minim până la urmă.
Ce nu aş mai da să am şi eu zilele petrecute-n desfăţ sau cum erau ele,la malul mării.Poţi da timpul înapoi? Am experimentat în vise o situaţie similară.De parcă era real sută-n sută.
Cum şi o melodie spune : „Why do all good things comes to an end?” ,eu zic că e necesar ca un lucru să nu se repete la nesfârşit.Aşa e,nu zic eu,că doar toate au un ciclu în natură.

Îmi începeam ziua de 31 la 9:35,urcându-mă în tramvai care deseori mă face să devin nerăbdător şi să mă dau jos la staţiile convenite pentru a merge pe jos,şi ajungând acasă să-mi preiau sarcinile.Că nu ştiam eu decât de 2 importante programate pentru amiază.Dar a intervenit cineva,o altă vecină de pe stradă.Să o însoţesc de urgenţă în rugăminţi,la cimitir.
Nu plecăm cu taxi că era devreme (11:35) şi nu era atât de cald.Dar am luat autobuzul.Şi noi am mers cu un scop care nu-l spun.Dar am rămas puţin şocat cum toată lumea venea(ATENŢIE,fără conţinut macabru) şi aveau salopeţi şi cuţite.Deci oamenii făceau curat la ceilalţi oameni din pământ.
Ajungând,mă pun să stau jos pe un alt loc de veci.Priveam liniştit persoana cum îşi făcea treaba şi îmi plăcea să stau(mi-a dat o pungă,că altfel nu mă aşezam,fiindcă plouase) şi să mi vorbim una alta.Până când apar ciorile.Şi se puneau ele la monumentele alea din marmură sau ce erau,alea pe care scrie detaliile şi tot parcă vroiau să muşte ceva. Nu-i nimic,asist în continuare la muncă şi mă tot uitam la vecinii celorlalţi,că aveau un nume de familie ceva în genul :Fazacks sau ce nume ar fi având.
Până aici nimic special. Întorc faţa spre dreapta,la vecinul de lângă unde stăteam eu.Şi surpriză,din pământul lui a crescut coacăze.Şi mai apoi,au venit ciorile acolo,ca să le mănânce.Dar eu nu aveam nicio problemă,că doar mă uitam la ele.Nici 3 metri distanţă nu era,dar admiram cum a putut să lase să crească un coacăze în mijlocul.. mortului. Morbid,dar adevărat.Trebuia să fac şi poză,dar nu se cuvine să deranjez .. persoana respectivă.
Şi înainte să mergem acolo,la locul respectiv,mă uitasem pe tabel câţi morţi sunt înhumaţi în ziua de 31.Şi am observat doar unul.Mă şi gândeam cum de. Totul trebuia să dureze o oră,dar s-a întins cam mult.Până la 13 şi ceva.Întorcându-ne la administraţie să mă „dezinfectez” cu apă,că am pus mâna pe o sticlă,am văzut o înmormântare foarte sumară.Şi mă gândeam că nu se poate,pentru că pe tabel nu era trecut la acea capelă.Şi eu atunci când mă tot uitam la numele acela Fazacks sau cum o fi,mi-a venit în minte : Fazecaş.Şi ziceam că uite ce nume de familie fain,că l-aş vrea şi eu.
Ajung mai îndeaproape lângă tabel şi văd : Fazecaş .Nu am avut ce comenta în acel moment şi nici acum.Plus că înainte cu o seară sau două visam ceva în acest gen.Deci sigurat iar va fi ceva,că aşa se leagă totul.Vă dau un pasaj din „Bine că n-am pus acel titlu”,unde am avut asemănător un caz.

Dar să vă spun ceva paranormal(defapt nu ştiu cum aş putea considera) referitor la acest caz.
Întotdeauna când se va întâmpla ceva,în general doar moarte o pot simţi,am premoniţii cu aceste evenimente şi întâlnesc foarte multe situaţii care să-mi adeverească o astfel de întâmplare.Nu am participat la multe înmormântări,însă la cele care-am fost erau doar cu apropiaţi.Şi sincer,în urmă cu câteva zile îmi veneau un fel de presupuse cazuri.Dar nu ceva concret şi astfel nu îmi fac mari griji cu privinţă la această întâmplare nefericită.
Toţi avem parte de acestea. Ce să-i faci ?

Şi continuând cu ziua de 31,am dormit 20 minute pe la ora 14 când am ajuns.Că 20 minute e recomandat,pentru ca să te refaci de la oboseală şi stres. Dacă cineva ştie să îmi recomande un tratament cu leptina,aş fi recunoscător.Asta e hormonul,pentru care noi seara nu simţim foamea.Şi e bine să dormi dacă nu vrei să te îngraşi,zice-se.
Dar am plecat pentru avize,bilete de trimitere şi concediu la cine se poate.Şi ajung la dispensar,unde le spun frumos oamenilor,că trebuie să intru înaintea lor,că dna. asistentă are numai de completat ceva.

Dânşii :
Dna.1:”Păi nu ştiu,eu acum intru imediat.”
Dna.2:”Auzi,cum adică?Păi şi timpul nostru contează,nu numai al tău.”
Dl. 1:”Şi în plus uită-te că e şi femeie gravidă”
Îi răspund cu autoritate :”Păi dvs. aveţi întâietate!”,către soţia dânsului.
Soţia:”Păi ştiu,că scrie şi pe usă,dar aşteptăm la rând!”
Dna.2:”Eu nu sunt de acord ca tu să intri înaintea mea!”

Nu am mai comentat nimic şi i-am lăsat în pace,aşteptând ca prostul,pe când puteam să fiu neobrăzat şi cu obrazul gros,să intru direct precum şi trebuia.Nu e vorba de pile sau ce ştiu eu,ci de necesitate.Am intrat şi le-am povestit mai apoi,dar ce să faci.
Plus că a venit un domn cu fetiţa la vaccin şi a intrat peste mine ! Mai apoi o altă fată,care a intrat şi fără să bată la uşă.Deci eram 4 în cabinet! Şi se punea în discuţie adineaori obrăznicia mea. Oamenii ăştia iau de la particular şi generalizează.
Ajung din nou,la Policlinică să dau mai departe ce trebuie şi întâlnesc iar un rând.Aici din nou,trebuia şi puteam să intru direct,dar din expereinţa anterioară am aşteptat fără să spun nimic nimimănui.

Rândul format,apare iar 2 personalităţi de etnie rromă.Că ei sunt peste tot deja,sau dacă nu sunt ,tot se bagă mai apoi. Dânşii intră fără nicio obligaţie faţă de noi şi apar reacţiile :
Dna.1:”Bine că eu stau aici de 2 ore şi el vine ca un neruşinat!”
Dna.2:”Dar dnă.,trebuia să intraţi peste,cum să vă ia locul?”
Dna.3:”Lasă,că aşteaptă omul corect şi tot lasă pe alţii şi el pică de fraier şi oricum trebuie să aibă obrazul gros cel care face aşa fapte.”
Dna.3:”Oriunde,dar mai ales în sistemul sanitar se găsesc astfel de oameni care să ţi-o ia înainte.Dar trebuie să înţeleagă că nu toată lumea are ..* „(*semnul de bani,făcut uşor cu cele 3 degete.)
Şi eu care mă gândeam că de acţionam aşa aici,precis astea vor fi spus.Şi ieşind cele două persoane de etnia rromă,Dna.1 se uită cu dispreţ la ei.Ce simpatică a fost.O cred,dar dacă eu făceam aşa,cine ştie ce scandal ar fi fost.
Dna.2:”Dar auzi,tu sper că nu faci aşa ceva,că doar noi am fost în faţa ta!”
Dezaprob faptul că eu aş face aa ceva.Şi intră ea,nu o poate ajuta că etc. şi intră în locul meu Dna.2 .În acel moment am crezut că intru peste ea,de nervi.

Şi intrând şi eu,mă prezint şi îi dau actele.
Ea:”Şi ce să fac cu astea?Că nu mai ţin minte.Eşti sigur că la mine a fost?”
Afost,pentru că era o persoană din familie.Mie nu îmi place să zic cine a fost şi atunci apelez la prieten,rudă,cunoştinţă.
Eu eram complet derutat şi nu ştiam ambii ce decizie să luăm,până când iar am luat telefonul să sun şi să vorbească dna. doctor cu persoana.
Cred că îmi vine o factură de data asta,de îmi măresc abonamentul în Octombrie ca să nu mai am cost suplimentar,care oricum e nedisponibil de 6 luni.

Cum ziceam,vă aştept de la Virtual Oradea,la ilustrate.
Colecţia de ilustrate intitulată : La Belle Epoque.
Drepturile de autor asupra acestor ilustrate,sunt rezervate de : Symbol Design şi Studio1.De asemenea,puteţi comanda colecţia de ilustrate la un preţ acceptabil,pentru ceea ce veţi avea acasă. 12 RON.
Pe site-ul Symbol Design e prezentat întreg conţinutul gratuit.Imaginile pot fi vizualizate la site-ul în a căror proprietate sunt.
Mai jos,este prezentat Pasajul Vulturul Negru.Ce frumos era pe atunci,dar şi acum.
Imaginile pot fi vizualizate la site-ul în a căror proprietate sunt.

Deci vă invit la Symbol Design pentru ilustrate şi la Virtual Voyage Oradea,două proiecte reuşite.
Virtual Voyage Oradea,poate fi accesat doar prin intermediul : Internet Explorer.

Şi cu acestea,vă las eu să vă delectaţi.Aştept reîntâlnirea noastră.
Numai bine,vă urez eu şi Jumara.ro . Îmbrăţişare în grup

8 comentarii

Din categoria Extra Selecta

8 răspunsuri la „Septembrie – un nor,un sentiment

  1. Edith

    Mi se pare un articol cu cel mai reusit titlu de pana acum felicitari pt asta. Introducerea e ff adevarata referitor la melancolie, regrete… pe scurt BRAVO!!!

  2. :-h Ce bine ar fi dacă toţi aţi avea o opinie.. :mda:
    Dar nu-i nimic că doar aştept eu. :impreuna:

  3. banuiesc ca ii nasol sa simtzi aja cand moare cineva:( io n’as suporta, k m`as gandi tot timpu sa nu patzeasca ceva pers. la care tzin…
    septembrie ii cea mai urata luna din an [dupa parerea mea].. tot timpu m’am simtzit nasol in septembrie… wake me up when september ends`:-

  4. Mirela Dragu

    delicios de morbid, prima parte

  5. Pingback: Jumară Blog » Alertă de.. limbaj, bagaj şi gaj

  6. Apropo aici.. nici acum nu m-am dus cu cartea la bibliotecă. Şi e 1 Noiembrie!

  7. Pingback: Jumară Blog » Noiembrie- o zi numai a mea şi a lor, a defuncţilor

  8. Pingback: Jumară Blog » Frunze şi petale

Lasă un răspuns

